Kraken: ‘Super Bowl bereikt niet de juiste crypto-gebruikers’

Home » Nieuws » Kraken: ‘Super Bowl bereikt niet de juiste crypto-gebruikers’

Een leidinggevende van de crypto beurs Kraken heeft aangegeven dat de Amerikaanse focus van de Super Bowl LVIII niet overeenkomt met de wereldwijde ambities van de exchange.

In 2022 viel de inmiddels failliete crypto beurs FTX op als grote adverteerder tijdens de Super Bowl, met komiek Larry David in de reclames, slechts negen maanden voor de ineenstorting van het bedrijf.

Hype en educatie

Onlangs benadrukte Mayur Gupta, de chief marketing officer van Kraken, in een rapport van Fox Business een verschuiving in de marketing van cryptocurrencies, weg van het genereren van hype en meer richting het educeren van het publiek over de potentiële toekomst van crypto’s. Gupta wees erop dat de Super Bowl voornamelijk gericht is op een Amerikaans publiek en voorzag dat de volgende grote golf van crypto-gebruikers uit de hele wereld zal komen, waardoor de voorkeur uitgaat naar evenementen met een meer globale aantrekkingskracht.

Ondanks dat Reuters meldde dat de Amerikaanse federale overheid dit jaar werkt aan het vergroten van de wereldwijde kijkcijfers van de Super Bowl, met uitzendingen in 190 landen en door het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken georganiseerde kijkfeestjes op 30 locaties in het buitenland, lijkt de crypto-sector een stap terug te doen van dit grootschalige Amerikaanse sportevenement.

Na de goedkeuring van 11 Bitcoin (BTC) exchange-traded funds (ETFs) door de Securities and Exchange Commission (SEC) op 10 januari, was er speculatie over mogelijke advertenties door sommige vermogensbeheerders, maar grote spelers zoals BlackRock hebben blijkbaar geen advertentieruimte bemachtigd voor hun Bitcoin ETF-producten.

VanEck plaatste op X (voorheen Twitter) het bericht dat het “een goed teken is dat er dit jaar geen crypto commercials tijdens de Super Bowl zijn”.

© Copyright 2024 Coinliners.nl
Powered by WordPress | Mercury Theme