Tijdens de Super Bowl LVIII op 11 februari, waar de Kansas City Chiefs het opnemen tegen de San Francisco 49ers, zullen naar verwachting miljoenen Amerikaanse voetbalfans weinig tot geen reclamespotjes zien die gericht zijn op cryptocurrency exchanges.
Geen AI en crypto commercials
Volgens rapporten van CNN op 2 februari lijkt het erop dat veel bedrijven die reclametijd hebben ingekocht voor het grote evenement in 2024, geen banden hebben met financiële technologie. Paul Hardart, een klinisch hoogleraar marketing aan de Stern School of Business van de New York University, suggereert dat de thema’s van de advertenties dit jaar vooral “plezier, humor en entertainment” zullen zijn.
Deze verschuiving komt na een piek in crypto-reclames tijdens de Super Bowl LVI in 2022, met opvallende deelnames van bedrijven als FTX, eToro, Crypto.com en Coinbase. De nasleep van de ineenstorting van de crypto exchange FTX, inclusief meerdere rechtszaken tegen de betrokkenen, heeft waarschijnlijk bijgedragen aan deze verandering in reclamestrategieën.
De advertenties die in 2024 worden verwacht, omvatten grote merken zoals BMW, Budweiser, State Farm, Oreo, DoorDash en Hellman’s Mayonaise, met prijzen voor een reclamespot van 30 seconden die naar verluidt oplopen tot $7 miljoen dollar. De grote aantrekkingskracht van het evenement wordt dit jaar deels toegeschreven aan de aanwezigheid van singer-songwriter Taylor Swift, wiens partner Travis Kelce tight end is voor de Chiefs.
Swift zal direct vanuit Japan, waar zij een concert heeft gepland vlak voor de aftrap, naar Las Vegas vliegen om het evenement bij te wonen.
Eerder deze week berichtten we nog over Larry David, die in 2022 was te zien in een Super Bowl commercial. In een recent interview gaf hij aan dat hij hier spijt van heeft.