Nexo heeft aangekondigd dat het vanaf 3 september 2024 weer nieuwe klant registraties in het Verenigd Koninkrijk accepteert. Deze stap volgt op een reeks platformupgrades om te voldoen aan de richtlijnen van de Financial Conduct Authority (FCA).
Deze upgrades, waaronder afkoelperioden en gespecialiseerde risicowaarschuwingen, zijn geïmplementeerd met de ondersteuning van Gateway 21, een beoordelaar van financiële promoties in het VK.
Toewijding aan de Britse markt
Met de hervatting van de registraties van nieuwe klanten wil Nexo zijn toewijding aan de Britse markt en zijn klanten benadrukken. “Het Verenigd Koninkrijk is altijd een hoeksteenmarkt geweest voor Nexo, en onze toewijding aan onze klanten hier blijft standvastig,” zei Elitsa Taskova, Chief Product Officer bij Nexo.
Deze bewering komt na de Britse overheid die in februari een nieuw crypto-regelgevingskader voorstelde, waarbij autorisatie door de FCA voor cryptobedrijven vereist is, inclusief medetoezicht op systemische stablecoins.
Aanpassing aan strenge regelgeving
Nexo’s besluit om het onboarden van nieuwe klanten in het VK tijdelijk te staken, werd ingegeven door de noodzaak te voldoen aan nieuwe financiële promotiereguleringen van de FCA. Terwijl bestaande gebruikers hun accounts konden behouden, stopte Nexo met het accepteren van nieuwe Britse klanten.
“Geconfronteerd met strenge maar noodzakelijke regelgeving, kozen we ervoor om standvastig te blijven en ons platform zorgvuldig aan te passen om aan deze strenge eisen te voldoen. Deze vastberadenheid heeft ons in staat gesteld om de ongeëvenaarde diensten te blijven leveren die Nexo definiëren,” merkte Taskova op.
Versterken van relaties door educatie en ondersteuning
Nexo streeft ernaar zijn relaties met Britse klanten te versterken door middel van onderwijs en ondersteuning. Het bedrijf is van plan op maat gemaakte educatieve bronnen en ondersteuningskanalen te bieden om klanten te helpen de complexiteit van digitale activa te begrijpen en te navigeren. “We zijn diep geïnvesteerd in het cultiveren en versterken van onze relaties hier, en machtigen onze klanten om goed geïnformeerde beslissingen te nemen met ongeëvenaarde toegang tot deskundige kennis en ondersteuning,” verklaarde Taskova.
“Door een scala aan educatieve bronnen en op maat gemaakte materialen, streven we ernaar hen uit te rusten om met vertrouwen en duidelijkheid de complexiteit van de digitale activaruimte en ons nieuw verbeterde, specifiek op het VK gerichte onboardingsproces te navigeren,” voegde ze toe.
Volg Coinliners op Google Nieuws om altijd als eerste op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en de meest recente ontwikkelingen in de wereld van cryptocurrency.