Investeerdersgigant BlackRock heeft een nieuwe aanpak gekozen voor de promotie van hun iShares Bitcoin (BTC) Trust ETF (IBIT), gericht op een volwassener en vermogender publiek, in het bijzonder de ‘boomer’ generatie.
In tegenstelling tot de gebruikelijke flashy en popcultuur-georiënteerde reclames van andere Bitcoin ETF’s, kiest BlackRock voor een ingetogen en duidelijke advertentiestijl.
Subtiele aanpak
De reclamecampagne, gestart op 11 januari, omvat een bijna twee minuten durende video waarin de waardepropositie van Bitcoin en de toegankelijkheid van IBIT worden belicht. Jay Jacobs, hoofd van thematische en alternatieve ETF’s bij BlackRock in de Verenigde Staten, benadrukt de eenvoudige toegankelijkheid en operationele voordelen van IBIT, uitgegeven onder de vertrouwde naam van BlackRock.
Deze subtiele aanpak wordt gezien als de sleutel tot het aanspreken van de welvarende boomer-markt. Eric Balchunas van Bloomberg en Chris Dark van Fourth Turning Investments prijzen de campagne voor zijn eenvoud en effectiviteit. Volgens hen spreekt de reclame een generatie aan die traditionele financiële bedrijven voor hun Bitcoin-investeringen vertrouwt.
Fred Krueger, een digitale activa-investeerder, beaamt dit en ziet de overname van het Bitcoin-narratief door Wall Street als een positieve ontwikkeling voor zijn generatie.
De marketingoorlog rond Bitcoin ETF’s is intensiever geworden, met campagnes van Bitwise, Hashdex, VanEck, ARK Invest en Grayscale. De Valkyrie Bitcoin Fund-campagne viel ook op met een advertentie op de Nasdaq-billboard in Times Square.