Pudgy Penguins, een van de top tien NFT-collecties qua handelsvolume, heeft onlangs een belangrijke mijlpaal bereikt met de verkoop van meer dan een miljoen pluchen speelgoed. Deze prestatie is bevestigd door zowel de CEO, Luca Netz, als in officiële aankondigingen.
Het succesverhaal werd uit de doeken gedaan in een video gepost op het platform X, waarin Netz de verkoopcijfers deelt en nieuwe partnerschappen met grote retailers aankondigt.
Partnerschappen en wereldwijde uitbreiding
Netz, die het project een jaar na de lancering overnam, lichtte toe dat de Pudgy Penguins pluchen speelgoedlijn in “iets minder dan een jaar” de miljoen verkopen heeft bereikt. Belangrijke partnerships met retailers zoals Walmart, Target, Smiths, Hot Topic, en gespecialiseerde winkels in Azië en de rest van de wereld hebben hieraan bijgedragen.

Deze samenwerkingen hebben niet alleen de verkoop gestimuleerd, maar ook het merk op de wereldkaart gezet.
Succes in de praktijk
Luca Netz benadrukte het onmiddellijke succes van het project in vergelijking met andere NFT-projecten die nog steeds worstelen met het vasthouden van publieke interesse. “Vanuit een eenheidsperspectief is dit mijn grootste consumentenproductsucces ooit,” verklaarde Netz. Hij gaf aan dat terwijl veel projecten in de NFT-ruimte nog afhankelijk zijn van toekomstige beloftes, de ‘kleine man’ erin is geslaagd zijn producten in enkele van ’s werelds grootste winkelketens te plaatsen.
Vooruitzichten en nieuwe ontwikkelingen
De enthousiaste ontvangst van de pluchen lijn van Pudgy Penguins en de aankondiging van een zich ontwikkelend metaverse hebben ertoe geleid dat het project eerder dit jaar kortstondig de Bored Ape Yacht Club voorbijstreefde in vloerprijs.
Het project is van plan om dit jaar zijn Pudgy World alpha op de zkSync Era blockchain te lanceren, wat waarschijnlijk nog meer interesse zal wekken binnen de NFT-gemeenschap en daarbuiten.