Het failliete FTX had nog miljarden aan tegoeden van klanten beschikbaar maar het platform moest omwille de curator gesloten worden. Dat vormde een probleem voor klanten die nog geld tegoed hadden. Daarom bestaat er nu een speciaal klantenportaal voor schuldvorderingen. Dat portaal is beschikbaar voor klanten van FTX.com, FTX.us, FTX EU, FTX JP, Blockfolio en crypto exchange Liquid. Daardoor krijgen zij de gelegenheid om openstaande schulden terug te vorderen en daarvoor elektronisch bewijs aan te leveren. Let wel op, want volgens de Amerikaanse rechter moeten klanten hun verzoek voor 29 september indienen.
FTX was verplicht om dit portaal op te richten
Het portaal maakt het mogelijk om je profielgegevens van deze websites te bekijken. Het initiatief maakt deel uit van de Amerikaanse Chapter 11 faillissementsprocedures, die zich onder andere richten op faillissementsbescherming. Onder deze wet was FTX verplicht om haar klanten tegemoet te komen. Het portaal is bedoeld om alle verzoeken centraal te behandelen voor een efficiënt proces.
Eerlijke afhandeling voor klanten van FTX
Het portaal maakt het voor klanten eenvoudig om geld terug te vorderen. Eerst moeten ze de balans van hun account op 11 november verifiëren, de dag waarop faillissementsbescherming werd aangevraagd. Dit is een cruciale stap om het totale schuldbedrag te bepalen. Vervolgens krijgen klanten de kans om aanvullend bewijs te leveren. Het is belangrijk om hier de tijd voor te nemen om een eerlijke en nauwkeurige aanvraag te doen.
Aanvragen moeten voor 29 september opgestuurd zijn
Klanten en schuldeisers moeten hun gegevens en claims vóór 29 september via het portaal hebben ingevoerd. Dit zorgt voor een efficiënte afhandeling van de aanvragen. Het missen van deze deadline kan leiden tot problemen en het indienen van een claim wordt aanzienlijk moeilijker. Het klantenportaal biedt echter een gebruiksvriendelijke manier om dit te doen.
FTX probeert eerlijk en transparant te zijn
Het is bewonderenswaardig dat FTX na het faillissement probeert om op een eerlijke en transparante manier zaken te doen. Voormalige klanten krijgen een eerlijke kans om hun claims in te dienen. Het portaal maakt het proces van indienen eenvoudig en overzichtelijk. Nu is het aan de klanten met uitstaande claims om hiervan gebruik te maken.