BlackRock versterkt voorsprong in ETF-markt met slimme Bitcoin reclame campagne

Home » Nieuws » BlackRock versterkt voorsprong in ETF-markt met slimme Bitcoin reclame campagne

Beleggingsgigant BlackRock zet groot in op de promotie van zijn recent gelanceerde spot Bitcoin (BTC) exchange-traded fund (ETF), door het product niet als een valuta, maar als “vooruitgang” te bestempelen.

Het bedrijf richt zich met zijn nieuwe reclamecampagne voor de iShares Bitcoin ETF voornamelijk op oudere, meer traditionele beleggers die interesse hebben in Bitcoin, maar het risico van eigen bewaring willen vermijden.

Landingsbaan

De nieuwste reclame van BlackRock, die eenvoudigweg een vliegtuig en een landingsbaan toont met de slogan “Pak uw deel van de vooruitgang”, markeert een relatief ingetogen benadering in vergelijking met de reclame’s van concurrenten. Deze benadering heeft de aandacht getrokken van industrie-analisten, waaronder Eric Balchunas van Bloomberg Intelligence, die opmerkte dat de reclame een “sweet spot” raakt tussen saaie traditionele fondsen en meer jeugdige marketing uitingen.

Balchunas benadrukte dat de reclame vooral gericht is op traditionele beleggers, met een nadruk op hoe de ETF Bitcoin standaardiseert zodat het net als aandelen en obligaties in een portefeuille past.

Sinds de lancering van het product heeft BlackRock een instroom van $5,3 miljard gezien voor zijn IBIT-fonds, waarmee het bedrijf zijn positie als koploper in de categorie liquiditeit verstevigt.

Deze strategie is ook zichtbaar in de groeiende kloof tussen BlackRock’s IBIT ETF en de dichtstbijzijnde concurrent, Fidelity’s FBTC, met IBIT die $5,4 miljard aan instroom nadert, vergeleken met FBTC’s $3,75 miljard.

© Copyright 2024 Coinliners.nl
Powered by WordPress | Mercury Theme