De populaire online berichtenapp Telegram heeft de lancering van zijn advertentieplatform aangekondigd, dat gebruik maakt van de blockchain-technologie van The Open Network (TON).
Vanaf maart kunnen eigenaren van Telegram-kanalen in meer dan 100 landen financiële beloningen gaan ontvangen voor hun inspanningen, zodra het platform openstaat voor alle adverteerders.
Waarde TON-coin stijgt
Volgens een aankondiging van Pavel Durov, oprichter en CEO van Telegram, zullen kanaaleigenaren 50% van de totale advertentie-inkomsten die Telegram verdient door advertenties in hun kanalen te tonen, gaan ontvangen. Het interessante is dat alle betalingen op het Telegram Advertentieplatform exclusief via de TON-blockchain zullen verlopen.
Durov legde uit dat, vergelijkbaar met hun aanpak bij Telegram-gebruikersnamen op Fragment, ze advertenties zullen verkopen en inkomsten zullen delen met kanaaleigenaren in Toncoin. Dit zou een positieve cyclus moeten creëren waarbij contentmakers hun Toncoins kunnen uitbetalen of herinvesteren in het promoten en verbeteren van hun kanalen.
De waarde van de Toncoin van de TON-blockchain steeg in de 24 uur voorafgaand aan 12:40 uur UTC met 13,86% naar $2,49 dollar bij ByBit. De munt heeft de afgelopen week een stijging van meer dan 14% doorgemaakt en heeft een marktkapitalisatie van $8,6 miljard dollar, waarmee het de vijftiende grootste cryptocurrency op CoinMarketCap is.
Telegram-uitzendkanalen genereren maandelijks meer dan een biljoen weergaven, maar slechts ongeveer 10% van deze weergaven wordt gemonetariseerd via Telegram Ads, een op privacy gerichte promotietool.
Telegram staat wereldwijd op de vierde plaats qua populariteit onder online berichtenapps, na WhatsApp, WeChat en Facebook Messenger, met ongeveer 196 miljoen dagelijkse actieve gebruikers en 800 miljoen maandelijkse actieve gebruikers.